اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

حاجی‌بگلو: مبلغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد بسیار عجیب است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۷۳۳
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
حاجی‌بگلو: مبلغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد بسیار عجیب است+ فیلم
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه سال آینده شهرداری را به ۵۶ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم که مبلغی بسیار عجیب و غریب است.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۲۱ اسفندماه، در صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، کلیات بودجه سال ١۴٠٣ به مبلغ ۵۶ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و بررسی جزئیات به جلسه بعدی موکول شد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری در خصوص کلیات بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در جداول و ماده واحده می‌بینیم که بودجه ۳۹هزار میلیاردی ما تبدیل به ۵۶ هزار میلیارد شده است. نکته اول اینکه شهرداری باید گزارش بدهد این ۳۹ هزار میلیارد در سال۱۴۰۲ چقدر محقق شده است؟

وی افزود: طبق آخرین خبری که داریم و پیگیری‌هایی که کردیم تقریبا بین ۷۰ تا ۷۵ درصد آن محقق شده، آن هم با تلاش حوزه اقتصادی در بهمن و اسفند به این مبلغ رسیده است وگرنه همان هم به ۵۰ تا ۶۰ درصد نمی‌رسید.

حاجی‌بگلو ادامه داد: حرف من این است که ما الان حدود ۷۵ درصد از بودجه سال گذشته خود را محقق کردیم. عملا ۶۳ درصد از بودجه را بیشتر محقق نکردیم؛ یعنی از ۳۹ هزار میلیارد، ۲۸ یا ۲۹ هزار میلیارد می‌شود. الان ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه را افزایش دادیم که مبلغی بسیار عجیب و غریب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: این موضوع را از نظر عددی بیان می‌کنم نه اینکه توان نداشته باشیم در شهرداری بودجه را افزایش دهیم بلکه اعتقاد داریم بودجه شهرداری می‌تواند ۹۰ هزار میلیارد تومان هم باشد، اما این نگاه مدیریت شهری و تصمیم خودشان بوده که قابل احترام است، اما چگونه و بر چه مبنایی؟

وی بیان کرد: من سال گذشته در همین صحن داد زدم بودجه را افزایش ندهید. ۷هزار میلیارد تومان را از کدام منابع می‌آورید و افزایش می‌دهید؟ باید محصولی باشد که بفروشید و هزینه کنید. سال گذشته این کار را انجام دادید و امسال ۶۳ درصد محقق شده است. سال آینده این ۵۶ هزار میلیارد تومان چقدر محقق می‌شود؟ باز ۶۳ درصد یا ۷۰ درصد می‌شود. افزایش می‌دهیم و بعد انتظارمان را نسبت به آن مبلغ از شهرداری بالا می‌بریم.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: یک بودجه آوردیم که گرفتارش شدیم. الان منابع نداریم، شرایط اقتصادی خوب نیست، دستمان بسته است و یک دست صدا ندارد. خواهش من این است مبلغ بودجه را ابتدا کامل توضیح بدهند بعد این افزایش بررسی شود.

وی با ابراز گلایه مندی از همکاران خود و مدیریت شهری مشهد گفت: دو سال است درخواست کمک دارم طرحی که برای کمسیون ماده ۵ در مجلس شورای اسلامی برده ایم، به شهرداری کلانشهر‌ها واگذار شود، اما کسی همراهی نمی‌کند. درحالیکه با واگذاری این کمسیون به شهرداری کلانشهر‌ها امکان افزایش بودجه شهرداری مشهد تا ۱۰۰ همت هم وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->